A paprikás hangulatban kinyílt a szemem

paprikas-hangulat.jpgRendszeres internet használóként sok blogot vizitálok, mert nekem ez a fodrászszalonom, azaz ahol a hírek megfordulnak saját tengelyük körül akár többször is. Nagyon kevés helyen írom le véleményem, de magamban persze mindig van gondolatom az olvasott cikkhez vagy a hozzászólásokhoz. Néhányszor, azért bele-bele tüsszentek, ha valami nagyon nem tetszik vagy nagyon is a kedvemre valót írnak. Főleg akkor, ha én nem gondoltam addig a megfogalmazott téma új megvilágítására és kinyitják a szemem.

Most is ez utóbbi történt, mikor hívatlan látogatóként itt elolvastam az olvasói levelet, melynek írója baráti kvaterkázásról számolt be az idekukkantóknak. Megcsontosodott konzervatív vagyok, de sok témában azért "deákiasan", "kossuthtosan" szabadelvű gondolkodó emberként élem földi létem, tehát nem vagyok elvakult semmilyen témában. A levelet olvasva a társasági emberek felhozott véleményén elgondolkodva hirtelen az jutott eszembe, hogy elárulják az elveiket és nem biztos, hogy jobbító szándékkal mondták a mondókájukat, hiszen lejáratják a kalocsai jobboldalt és ez nem helyénvaló. Ennyiben maradtam magammal, de azért naponta eszembe jutottak a vélemények és egyre jobban nyílt a szemem, hogy mennyire igazak az olvasottak. Tulajdonképpen még senki sem elemezte ki nyilvánosan, hogy miért bukott akkorát a  jobboldali önkormányzat ősszel. Tudom, hogy még a helyi Fidesz szervezetben sem volt normális értékelése a csúfos vereség okainak és arról sem hallottam, hogy személyi következménye lett volna a párton belüli titulusok tekintetében a szégyenletes leszereplésnek. Pedig sokan a támogatók közül várták, hogy rendbe teszik  magukat és kidobják a piszkos alsóneműt és úgy rendesen letusolnak, nem pedig csak mutató újjal mosakodnak.

A paprika napok koncertjei közepette összefutottam az egyik Fidesz taggal és mint régi ismerősnek elmondta a múlt heti taggyűlésük zavaros történetét. Hiszek neki mert gyerekkora óta igaz embernek tudom, bár néhány véleményével többször vitatkoztam. De most nem csak véleményt mondott, hanem szomorúan  tényeket is sorolt, melyből azt szűrtem le, hogy teljes a káosz és a belháború megállíthatatlan a helyi szervezetben. A vitában a személyeskedésig menő hozzászólásokat is ecsetelte és nem titkolta azt sem, hogy ő a sok oldal közül melyikhez tartozik. De annyit hozzátett, hogy most sem történt meg a bukás kielemzése és a szerinte vétkesek még mindig nem látják a vétküket, bevallásról meg hallani sem akarnak. Még mindig azt szajkózzák, hogy mindent jól csináltak és hogy rövid volt a ciklus a zsenialitásuk bemutatásához. A volt városi vezetők meg egyenesen még mindig az okosságuk vastagságát, élességét, keménységét érzik, holott a tagság nagy része már régen rájött, hogy ezek csak felkent mázak voltak a nagy reklámban és  belül az üresség kong. Mondta barátom, aki hozzátette, hogy nem képesek még mindig a földön járni.

Elszomorodtam a hallottakon, mert azért arra nem gondoltam, hogy a blogra írt  levélben foglaltak a valóságban is ennyire igazak.

Aztán jött a még feketébb leves számomra a beszámoló folytatásában, hogy új vezetőséget is kellett volna választani, meg küldöttet, ami a nagy ellentétek miatt képtelenség volt. Az meg már koromfeketére festette a lelkemet, hogy az országgyűlési képviselő azt indítványozza az országos felsőbb emeletre, hogy oszlassák fel a kalocsai Fidesz szervezetet. Szégyen, hogy ide jutottunk, de nincs más megoldás, mondta az ismerősöm, nyugtázva Font Sanyi bejelentését.

Azért elgondolkodtató, hogy Sanyi, ha látta ezt a nagy bajt, akkor miért nem tette már meg a felterjesztését a feloszlatásra az országgyűlési választások után azonnal. Ha visszagondolunk, akkor látható volt, hogy ez a rossz város vezetés, önkormányzati eredménytelenség, a párt belső  káosza már akkor is jelen lehetett, hiszen Kalocsán úgy emlékszem, hogy csak 2-300 szavazattal nyert, míg más településeken 20-30 százalékkal. Nem látta akkor, hogy nagy a baj? Pedig ő politikus már több évtizede. Na de ami késik az nem múlik, jó hogy most megteszi. De mi lesz a feloszlatás után? Ezt látja már? Gondolkodik már róla, hogy a régi, önkormányzatban elhasználódott, leharcolt emberkéket nem szabad még tagnak sem visszaengedni az új szervezetbe? Leesett már neki, hogy a 4 év alatt magukat lejárató önkormányzati vezetőket, mindent megszavazó képviselőket még a gangra sem szabad visszaengedni? Meg tudja újítani a kalocsai jobboldalt e szigorú tisztogatás nélkül? Vagy közéjük lőtt (jogosan) és hagyja majd, hogy ugyanoda visszaszálljanak és folytatódik tovább a kalocsai nemzeti oldal szégyenletes helyzete.

Na e fontos kérdéseimen veszem észre, hogy most már kinyílt a szemem nekem is,  nem csak azon kalocsaiaknak, akik ősszel leverték a trónról a "bitorlókat". Ja, majd elfelejtettem, az is kitisztult bennem és a mostani taggyűlésen bebizonyosodott, hogy az olvasói levélben leírt történetnek teljesen valós volt az alapja. Az ott ecsetelt vélemények visszaköszöntek a valóságban is a szervezetben.

- egy hívatlan kalocsai látogató -

Admin kiegészítése:
http://bacsmegye.hu/megye/kalocsa/ujra-nehez-helyzetben-a-kalocsai-fidesz.html