A 2014. december 11-i testületi ülés fontosabb döntései

2014_12_11_.jpg

Újra Kalocsai Polgármesteri Hivatal!

Húsz hónap után, 2015. január 1-jétől megszűnik a Foktő csatlakozásával 2013. április 1. napjával létrejött Kalocsai Közös Önkormányzati Hivatal. Az erről szóló döntést a városi önkormányzat december 11-i ülésén egyhangú szavazással fogadták el a képviselők.

Amint arról korábban beszámoltunk, Foktő felmondta a Kalocsával közös hivatal működtetését, Fajszhoz társulva hoz létre közös önkormányzati hivatalt. Az önkormányzati törvény a helyhatósági választásokat követő 60 napon belül ad lehetőséget az önkormányzatoknak, hogy újra gondolják, mely településsel társulva működtetnek közös hivatalt. Ebből következik, hogy Foktő és Fajsz közös hivatala öt évig, a következő önkormányzati választásokig működik majd.

A változáshoz szükség volt a városi polgármesteri hivatal alapító okiratának, az önkormányzat alapító okiratának, szervezeti és működési szabályzatának módosítására. A dokumentumokból kiviláglik, a közös hivatal megszűnését követően hét fővel kevesebb költségvetési finanszírozásban részesül a város.

A változás miatt Kalocsán táblát és a hivatalos levelek fejlécét kell cserélni, mert a hivatal elnevezése január 1-jétől Kalocsai Polgármesteri Hivatal. Kalocsa és Foktő polgármestere megállapodást ír alá arra vonatkozóan, hogy a foktői iroda kikerül a hivatal szervezetéből, a társulást megszüntető önkormányzatok egymással három hónapon belül elszámolnak.

 

Támogatás az önkormányzat társaságainak

Az önkormányzat tulajdonában lévő társaságok jövő évi támogatásáról döntött a városi képviselő-testület december 11-én. A korlátolt felelősségű társaságok működését megalapozó támogatás az általuk végzett közfeladatok ellátását szolgálja.

A Kalocsai Parkgondozó és Közszolgáltató Nonprofit Kft.-vel, a Kalocsai Vagyonhasznosító és Könyvvezető Kft.-vel, valamint a Kalocsa Menza Kft.-vel évenként megkötött támogatási szerződés a jogszabályi feltétele annak, hogy az önkormányzat 100 százalékos tulajdonában lévő cégek 2015-ben is ellássák a rájuk bízott közfeladatokat. Dr. Bálint József polgármester az előterjesztést szóban kiegészítve elmondta: a Vagyonhasznosító Kft. tevékenységi körében egyelőre továbbra is szerepel a városi uszoda és gyógyfürdő üzemeltetése. A társaság esetében további két szavazásra volt szükség az intézmények és ingatlanok, valamint a jövő évi üzleti terv elfogadása miatt.

A 2012. március 1-je óta működő Menza Kft. közfeladatainak ellátásához évi 55 millió forintot biztosít az önkormányzat. Ez az összeg tartalmazza azt a kiegészítő támogatást is, hogy az iskolai étkezésnél a szülő csak a nyersanyagnorma plusz áfa összeget fizeti. A határozati javaslatokat a képviselő-testület egyhangú szavazás mellett elfogadta.

 

Továbbra is az OTP a város számlavezetője

Az önkormányzati rendszer indulása óta számos kötelező pályázatot írtak ki a kalocsai önkormányzat banki szolgáltatásainak intézésére, 100 milliós hitelkeret biztosítására. A pályázatokat rendre az OTP Bank Nyrt. nyerte. A pénzintézet választás újra időszerűvé vált, de ezúttal a három benyújtott pályázat egyike sem felelt meg a kiírásban foglaltaknak. A képviselő-testület december 11-i döntése értelmében áthidaló megoldás született. A polgármester előterjesztésére az OTP-vel kötött szerződést meghosszabbítják, a 2016. évi számlavezetésre, hitelkeret biztosítására pedig szeptember 30-ig írnak ki új pályázatot. A pénzügyi bizottság által is támogatott javaslatot a képviselők egyhangú szavazás mellett elfogadták.