Szemétügyek - Noémi bekavart

noemi-vihar.jpgA kissé félresikerült tavaszi lomtalanítás óta dúl-fúl a város lakossága, a kommunális intézmény (bocsi, nekem mindig az marad) vezetőjének kellett magyarázkodni a vaskúti cég "munkája" miatt, sőt a Városházáig is eljutott a szemétügy kellemetlen "szaga". Lehetne arról értekezni, vajon miért is jutottunk el idáig, de a felelősök szokás szerint mossák a kezüket és még egy bocsánatkérő szemlesütésre sem képesek. Pedig tudjuk, tavaly nyárig nem volt gond, de merő véletlenségből (??) a választások előtt mintha kicsúszott volna a város kezéből a gyeplő. Sőt, a választások után az új önkormányzat olyan csontvázakkal futott össze, melyek láttán még Frankenstein is azonnal nyugdíjba vonulna.

A "jóbarátok" leváltása után jött is a fekete levest - tavaszi lomtalanítás címszó alatt. Egy olyan precízen megfogalmazott dekrétumot kaptunk kézhez a lomtalanítás menetéről, amit az Alkotmánybíróság is megirigyelhetne. Ahogy lenni szokott, voltak "forradalmárok", akik irtóznak a szabályoktól, ezért nem minden elemét tartották be az előírásoknak - ott is maradt a házuk előtt a kirakott cucc. Tudom, az előírásokat illik betartani, de mikor néhány faágat azért nem vittek el, mert nem volt összekötözve és lefénymásolva két példányban, bizony sok lakónál nyílt ki a bicska.

Ráadásul a maradék a város nyakán csimpaszkodott. Megoldották, elvitték és talán béke is honolna a város felett (csak azok a csontvázak ne lennének!), ha a vihar nem csap le a városra szerda este. De lecsapott. Nem kérdezte meg, hogy jöhet-e, nem küldött táviratot és a vaskúti céget sem értesítette. Pusztított rendesen, amikor fél 9 tájékán kinéztem az ablakot és megláttam az "égő eget", amerikai mintára egyből el is neveztem Noéminak (azt nem tudom, hogy miért szokás női nevet adni a viharoknak). Noémi támadásának következményeivel csak másnap reggel szembesültem, az aránylag takarosnak mondható udvaromat egyből háborús övezetté nyilvánítottam. Takarítottam, metszettem, fűrészeltem két napon napon át - tele is lett a kuka és három zsák. A kukát megmozdítani is alig bírtam, nagyon agyas volt aki kitalálta, hogy a zöldhulladékot oda tegyük. Egyetlen előnye van, addig lehet gyömöszölni a kukába, amíg minden szuszt kiszorítunk belőle (nem szakad el mint a zsák), igaz, utána meg daruval kell kiemelni az utcára.

Balga lakóként azt gondoltam, hogy Noémi miatt a szemétszállító cég megkönyörül a városon és a kuka mellé kirakott zsákokat is elviszik. Tévedtem, igaz nem először és nem is utoljára, amikor az a gondolatom támadt, hogy egy szolgáltató cég tényleg szolgáltatni akar és nem csak üzemelni.

Járva a várost megkönnyebbültem - nem csak én voltam balga a szolgáltató szemében.

Vajon mi lesz Noémi következményeivel? Vajon a kirakott zsákok meddig fogják csúfítani a várost? Vajon ismét eljön a "Szemét lerakása szigorúan tilos" táblák aranykora? Remélem nem. Jó lenne ha lépne a város és megpróbálná visszaszerezni a szemétszállítást. Egyrészt jó pénz, talán néhány csontvázat is el lehet vele tüntetni, másrészt meg csak úgy lehet szolgáltatni, ha azt a magunknak is érezzük.

Szeretjük a városunkat. Tisztán, virágosan és főleg szemétügyektől mentesen.